WAT, Waar en wanneer?

Een module bestaat meestal uit 5 tot 8 bijeenkomsten die beginnen om 17:00 uur en duren tot 21:30. Halverwege de bijeenkomst wordt samen gegeten. De bijeenkomsten vinden doorgaans (uitzonderingen daargelaten) plaats in de Nieuwe Poort te Amsterdam, Claude Debusssylaan 2. De Nieuwe Poort bevindt zich op 2 minuten lopen van station Amsterdam Zuid en parkeergelegenheid is ruim voldoende aanwezig.

De precieze data worden geprikt zodra zich 10 deelnemers hebben gemeld. Per module is aangegeven om welke dag van de week het gaat, en om welke periode. Bijvoorbeeld: vijf dinsdagen in april, mei en juni. Meestal zitten er drie weken tussen de bijeenkomsten.

Voor elke bijeenkomst is literatuur opgegeven die de deelnemers van tevoren bestuderen. Tijdens de bijeenkomsten wordt aan de gelezen literatuur verdieping gegeven door onder leiding van de docent met elkaar in gesprek te gaan. Uiteraard heerst er een vertrouwelijke sfeer, die noodzakelijk is om de kwaliteit van de gesprekken te faciliteren.

KOSTEN

De kosten hangen af van het aantal modules. Stichting Akademeia beoogt kostendekkend te opereren. De kosten van een module van 5 bijeenkomsten bedragen meestal €484,- (incl. BTW). Dit bedrag is exclusief het avondeten en eventuele consumpties. Een daghap bij de Nieuwe Poort kost ongeveer €15,-